Zobu griezšana

Zobu griezšana

Nodarbojamies ar ārējo zobu griezšanu.Izgatavojam dažada diametra zobratus.

Max.apstrades diametrs 500mm.

Max.zoba garums 300mm.

Max.detaļas garums 1500mm

Max.zoba modulis 10.

   Rūpniecībā nav tik reti, ka ir nepieciešams griezt spirālveida un spirālveida pārnesumus ar neiesakāmu zobu skaitu uz konkrētas pārnesumu griešanas mašīnas. Pamatā tie ir tā sauktie "Prime" numuri: 101 - 103 - 107 - 109 - 113 - 121 - 123 utt. Lai sagrieztu šos zobus, ir jāievieš ģitāras diferenciāļu papildu noregulēšana ar sarežģītu un ne pilnīgi skaidru noregulēšanas procedūru parastam izpildītājam. un ne vienmēr nodrošina iespēju sevi samazināt.  

Mēs iesakām vieglāku veidu, pamatojoties uz modificēto e: f vērtību un izmantojot programmu līdz

"Augstas precizitātes ģitāras diferenciāļu aprēķins"

Mašīnas 5K328A piemērs:

Ar izgriezto zobu skaitu                                               Pielaide

Z = 101 Ģitāras dalījums: 30 × 43/95 × 89 pie e: f = 61:47 ∆ = 00 00 '00 "!

Z = 103 Ģitāras dalījums: 41 × 67/100 × 65 pie e: f = 34:74 ∆ = 00 00 '00 "!

Z = 107 Ģitāras dalījums: 00 × 00/00 × 00 pie e: f = 00:00 ∆ = 00 00 '00 "!

Z = 109 Ģitāras dalījums: 43 × 89/100 × 100 pie e: f = 35:73 ∆ = 00 00 '55 "!

Z = 113 Ģitāras dalījums: 23 × 59/98 × 70 pie e: f = 51:57 ∆ = 00 00 '00 "!

Z = 121 Ģitāras dalījums: 35 × 40/62 × 55 pie e: f = 31:77 ∆ = 00 00 '00 "!

Z = 123 Ģitāras dalījums: 30 × 40/90 × 41 pie e: f = 36:72 ∆ = 00 00 '00 "!

Leņķiskā kļūda ∆ pārnesumiem ar M6 moduli un šai apstrādei ieteicamais padeves ātrums 2,46 mm uz vienas detaļas apgriezienu ir vidēji ne vairāk kā 1 loka minūte !!!, kas ir vairākas reizes mazāks par pieļaujamajām vērtībām 8. precizitātes klasē pārnesumiem.  

Ģitāra nodaļas, jo patiesībā , ieskaitot , un pēc griešanas Vienkāršā skaitu zobu ir pārstāvēti papildus ar programmu: " aprēķināšana ģitārām diferenciāļi par jebkuru pārnesumu griešanas mašīna ar ultra-augstas atlasīšana pārnesumu ritenis   "

 

 

Gadījumā, ja kāda mehānisma vai mašīnas pārnesumkārbā sabojājas zobrats vai zobrats, kļūst nepieciešams izmantot “veco” daļu, un dažreiz no gružu fragmentiem jāizveido zīmējums jauna riteņa un / vai pārnesuma izgatavošanai. Šis raksts būs noderīgs tiem ...

... kuriem ir jāatjauno pārnesumi bez darba rasējumiem salauztām detaļām.

Parasti virpotājam un frēzei visus vajadzīgos izmērus var iegūt, izmantojot suporta mērījumus. Tiem, kam nepieciešama rūpīgāka uzmanība, tā sauktos pārošanās izmērus - izmērus, kas nosaka savienojumu ar citām vienības daļām - var noteikt pēc vārpstas diametra, uz kuras ir piestiprināts ritenis, un ar vārpstas atslēgas vai ass atslēgas lielumu. Ar parametriem hobita operatoram situācija ir sarežģītāka. Šajā rakstā mēs noteiksim ne tikai pārnesumkārbas moduli, mēģināšu ieskicēt vispārīgu visu pārnesumu disku galveno parametru noteikšanas procedūru, pamatojoties uz pārnesuma un riteņa nodilušo paraugu mērījumu rezultātiem.

Mēs "apbruņojamies ar sevi" ar suportu, goniometru vai vismaz ar garāžu, lineālu un MS Excel, kas palīdzēs ātri veikt ierastos un reizēm sarežģītos aprēķinus, un mēs sākam darbu.

Kā parasti, es apskatīšu šo tēmu ar piemēriem, attiecībā uz kuriem vispirms mēs apsveram  cilindrisko  virzošo pārnesumu ar ārējo pārnesumu un pēc tam spirālveida pārnesumu .

Vairāki raksti ir veltīti aprēķiniem rīkiem šajā vietnē: " Aprēķins par rīku ", " aprēķināšana ģeometrijas par rīku ", " aprēķināšana ilguma kopējā normālā par rīku ". Tās ir ilustrācijas ar šajā rakstā izmantoto parametru apzīmējumiem. Šis raksts turpina tēmu un ir paredzēts, lai atklātu darbību algoritmu remonta un atjaunošanas darbu laikā, tas ir, darbu, kas ir pretējs projektēšanas darbam.

Aprēķinus var veikt MS Excel vai OOo Calc no Open Office pakotnes.

Par Excel darblapas šūnu formatēšanas noteikumiem, kas tiek piemēroti šī emuāra rakstos, var atrast lapā  Par emuāru ”.

Pārnesumkārbas riteņa un pārnesuma parametru aprēķins.

Sākotnēji mēs pieņemam, ka zobratam un zobram ir neattīrīti zobu profili un tie tika ražoti ar sākotnējās kontūras parametriem saskaņā ar GOST 13755-81. Šis GOST regulē trīs galvenos (mūsu uzdevumam) sākotnējās kontūras parametrus moduļiem, kas lielāki par 1 mm. (Ja moduļi ir mazāki par 1 mm, sākotnējā kontūra ir norādīta GOST 9587-81; moduļus, kas mazāki par 1 mm, ieteicams izmantot tikai kinemātiskos, tas ir, nevis enerģijas pārvados.)

Lai pareizi aprēķinātu pārnesumkārbas parametrus, ir nepieciešami gan pārnesumu, gan riteņu mērīj

Mēs sākam aizpildīt tabulu Excel ar sākotnējās kontūras parametriem.

Oriģinālās kontūras fragments saskaņā ar GOST 13755-81http://al-vo.ru/wp-content/uploads/2014/01/iskhodnyi-kontur-300x208.jpg 300w" sizes="(max-width: 476px) 100vw, 476px" >

1. Uzrakstītssākotnējās kontūras profila leņķis α grādos

uz šūnu D3: 20

2. Tiekieviestszoba galvas augstuma koeficients h a *

uz šūnu D4: 1

3. Ievadītstransmisijas radiālā klīrensa koeficients *

uz šūnu D5: 0,25

PSRS un Krievijā 90% vispārējās mašīnbūves pārnesumu tika ražoti precīzi ar šādiem parametriem, kas ļāva izmantot vienotu zobratu griešanas instrumentu. Protams, tika izgatavoti pārnesumi ar Novikova pārnesumiem un automobiļu rūpniecībā tika izmantotas īpašas sākotnējās kontūras, taču tomēr lielākā daļa pārnesumu tika projektēti un ražoti ar kontūru saskaņā ar GOST 13755-81.

4. Riteņa zobu tips (saķeres veids) T pierakstīt

uz šūnu D6: 1

= 1 - ar ārējiem zobiem pie stūres

= -1 - ar iekšējiem zobiem pie stūres (transmisija ar iekšējo pārnesumu)

5. Transmisijas no  centra līdz centram w mm mēra gar reduktora korpusu un ievada vērtību

uz šūnu D7: 80,0

Vairāki pārnesumu centri ir standartizēti. Izmērīto vērtību var salīdzināt ar vērtībām, kas norādītas C7 šūnas piezīmē. Mačs nav obligāts, taču ļoti iespējams.

6.-9. Pārnesuma parametri: zobu skaits 1 , zobu virsotņu un ieleju diametrus d a    un  d f  1 mm, aprēķina zobu slīpuma leņķi uz virsu virsmas  β a  1 grādos un mēra ar vernjēra suportu un goniometru uz sākotnējā parauga un attiecīgi reģistrē

uz šūnu D8: 16

uz šūnu D9: 37,6

uz šūnu D10: 28,7

uz šūnu D11: 0,0

10-13. Riteņa parametri: zobu skaits z 2 , zobu virsotņu un ieleju diametrus d 2  un  d 2 mm, zobu slīpuma leņķi uz virsotnes cilindra  β 2 grādos nosaka tādā pašā veidā - saskaņā ar oriģinālo riteņa paraugu - un attiecīgi pieraksta.

uz šūnu D12: 63

uz šūnu D13: 130.3

uz šūnu D14: 121.4

uz šūnu D11: 0,0

Pievērsiet uzmanību: zobu slīpuma leņķi β a  1 un β 2 ir leņķi, ko mēra uz zobu galu cilindriskajām virsmām !!!

Mēs pēc iespējas precīzāk izmērām diametru! Riteņiem ar vienādu zobu skaitu tas ir vieglāk, ja uzgaļi nav iestrēguši. Riteņiem ar nepāra skaitu zobu, veicot mērījumus, atcerieties, ka suporta uzrādītie izmēri ir nedaudz mazāki par reālo izvirzījumu diametru !!! Mēs veicam vairākus mērījumus un, no mūsu viedokļa raugot, ticamākās vērtības tabulā.

Excel izklājlapa ar stimulācijas aprēķinuhttp://al-vo.ru/wp-content/uploads/2014/01/modul-zubchatogo-kolesa-1-182x300.jpg 182w" sizes="(max-width: 476px) 100vw, 476px" >

Aprēķina rezultāti:

14. Pārnesumkārbas sākotnējās vērtības nosaka, ņemot vērā pārnesuma m 1 un pārnesuma riteņa m 2 izmērusmm attiecīgi

šūnā D17:  = D9 / (D8 / COS (D20 / 180 * PI ()) + 2 * D4) = 2,089

m 1 d a1 / ( z 1 / cos ( β 1 ) + 2 * ( h a * ))



un šūnā D18:  = D13 / (D12 / COS (D21 / 180 * PI ()) + 2 * D4) = 2,005

m 2 d a2 / ( z 2 / cos ( β 2 ) + 2 * ( h a * ))

Pārnesumkārbai ir universāla mēroga faktora loma, kas nosaka gan zobu izmērus, gan riteņa un pārnesuma vispārējos izmērus.

Mēs salīdzinām iegūtās vērtības ar vērtībām no standarta moduļu sērijām, kuru fragments ir norādīts C19 šūnas piezīmē.

Iegūtās aprēķinātās vērtības parasti ir ļoti tuvu vienai no standarta sērijas vērtībām. Mēs pieņēmumu, ka vajadzīgs modulis zobratu un pārnesumu  m mm ir vienāda ar vienu no šīm vērtībām un ievadiet to

uz šūnu D19: 2000

15. Sākotnējās vērtības  pie galvas slīpuma zobiem tiek noteikta pēc mērījumu rīku rezultātiem beta un zobrats β 2 grādos  attiecīgi

šūnā D20:  = ASIN (D8 * D19 / D9 * TAN (D11 / 180 * PI ())) = 0,0000

β 1 = arcsin ( z 1 * m * dzeltens ( β a1 / d a1 )

un šūnā D21:  = ASIN (D12 * D19 / D13 * TAN (D15 / 180 * PI ())) = 0,0000

β 2 = arcsin ( z 2 * m * dzeltens ( β a2 / d a2 )

Mēs pieņemam, ka vēlamais zobu β slīpuma leņķis grādos ir vienāds ar izmērītajām un pārrēķinātajām vērtībām, un pierakstam

uz šūnu D22: 0,0000

16.  Izlīdzinošā pārvietojuma koeficienta provizoriskās vērtības tiek aprēķinātas no pārnesuma Δy  1 mērījumu rezultātiem un zobratu Δy 2,  attiecīgi

šūnā D23:  = 2 * D4 + D5- (D9-D10) / (2 * D19) = 0,025

Δy 1 = 2 * ( h a * ) + ( c * ) - ( d a1 - d f1 ) / (2 * m )

un šūnā D24:  = 2 * D4 + D5- (D13-D14) / (2 * D19) = 0,025

Δy 2 = 2 * ( h a * ) + ( c * ) - ( d a  2 - d 2 ) / (2 * m )

Mēs analizējam iegūtās aprēķinātās vērtības un pierakstām lēmumu par izlīdzināšanas pārvietojuma koeficienta Δy vērtību

šūnā D25: 0,025

17.18. Attiecīgitiek aprēķinātipārnesuma d 1 un reduktora d   soļa diametrimm

šūnā D26:  = D19 * D8 / COS (D22 / 180 * PI ()) = 32 000

d 1 = m 1 cos β )

un šūnā D27:  = D19 * D12 / COS (D22 / 180 * PI ()) = 126 000

d 2 = m 2 cos β )

19. Piķa centra attālums amm mēs aprēķinām

šūnā D28:  = (D27 + D6 * D26) / 2 = 79 000

a ( d 2 + T 1 ) / 2

20. Profila leņķis α t grādos mēs aprēķinām

šūnā D29:  = ATAN (TAN (D3 / 180 * PI ()) / COS (D22 / 180 * PI ()) / PI () * 180 = 20,0000

α t = arktāns (tg ( α ) / cos ( β ))

21. Iesaistes leņķis α twgrādos mēs aprēķinām

šūnā D30:  = ACOS (D28 * COS (D29 / 180 * PI ()) / D7) / PI () * 180 = 21,8831

α tw = arccos ( a * cos ( α t ) / a w )

Trīs iespējas sākotnējās kontūras sliedes stāvoklim attiecībā pret sagatavihttp://al-vo.ru/wp-content/uploads/2014/01/smeshchenie-iskhodnogo-kontura-300x201.jpg 300w" sizes="(max-width: 476px) 100vw, 476px" >

22.23. Pārvietošanas koeficienti pārnesumu x 1  un ritenis x 2 tiek  noteikts attiecīgi

šūnā D31:  = (D9-D26) / (2 * D19) -D4 + D25 = 0,425

x 1 = ( d 1 1 ) / (2 * m ) - ( h a * ) + Δy

un šūnā D32:  = (D13-D27) / (2 * D19) -D4 + D25 = 0,100

x 2 = ( d 2 1 ) / (2 * m ) - ( h a * ) + Δy

24.25. Nobīžu summas (starpības) koeficientu x Σ (d)  aprēķina, lai pārbaudītu iepriekšējo aprēķinu pareizību, izmantojot attiecīgi divas formulas

šūnā D33:  = D31 + D6 * D32 = 0,525

x Σ (d) x 1 T * x 2

un šūnā D34:  = (D12 + D6 * D8) * ((TAN (D30 / 180 * PI ()) - (D30 / 180 * PI ())) - (TAN (D29 / 180 * PI ()) - (D29 / 180 * PI ()))) / (2 * TAN (D3 / 180 * PI ())) = 0,523

Σ (  ) ( z 2 + T 1 ) * ( inv α tw ) - inv α t )) / (2 * tg α ))

Vērtības, kas aprēķinātas, izmantojot dažādas formulas, ļoti nedaudz atšķiras! Mēs uzskatām, ka atrastie zobrata un zobrata moduļa vērtības, kā arī pārvietojuma koeficienti ir noteikti pareizi!

Spirālveida zobrata riteņa un pārnesuma parametru aprēķins.

Pārejam pie spirālveida pārnesuma piemēra un atkārtojam visas darbības, kuras veicām iepriekšējā sadaļā.

Gandrīz ļoti grūti izmērīt zobu slīpuma leņķi ar nepieciešamo precizitāti, izmantojot proraktoru vai proraktoru. Parasti es ripināju riteni un pārnesumu uz papīra lapas un pēc tam, izmantojot izdrukas ar zīmēšanas dēļa dalāmās galvas proraktoru, es veica sākotnējos mērījumus ar pakāpes vai lielāku precizitāti ... Zemāk sniegtajā piemērā es izmērīju: β 1 = 19 ° un β 2 = 17,5 °.

Vēlreiz es vēršu jūsu uzmanību uz to, ka zobu slīpuma leņķi uz virsotņu β 1 un β a  2 cilindra nav leņķis  β , kas ir iesaistīts visos pamata pārraides aprēķinos !!! Leņķis β ir zobu slīpuma leņķis uz pakāpiena cilindra (transmisijai bez nobīdes).

Excel tabula ar spirālveida pārnesuma Nr. 1 aprēķinu  http://al-vo.ru/wp-content/uploads/2014/01/modul-zubchatogo-kolesa-2a-182x300.jpg 182w" sizes="(max-width: 476px) 100vw, 476px" >

Ņemot vērā aprēķināto pārvietojuma koeficientu vērtību mazumu, ir lietderīgi uzskatīt, ka transmisija tika veikta bez pārnesuma un zobratu un reduktora ģenerējošo kontūru pārvietošanas.

Izmantosim Excel pakalpojumu "Parametru izvēle". Es šeit rakstīju detalizēti un ar attēliem par šo pakalpojumu .

Galvenajā Excel izvēlnē atlasiet "Pakalpojums" - "Parametru izvēle" un aizpildiet šo logu:

Set šūnā: D $ 33

Vērtība: 0

Mainot šūnas vērtību: USD D $ 22

Un noklikšķiniet uz Labi.

Mēs iegūstam rezultātu β = 17.1462 °, Σ (  ) = 0, 1 = 0.003≈0, x 2 = -0.003≈0!

Excel tabula ar spirālveida pārnesuma Nr. 2 aprēķinuhttp://al-vo.ru/wp-content/uploads/2014/01/modul-zubchatogo-kolesa-2b-182x300.jpg 182w" sizes="(max-width: 476px) 100vw, 476px" >

Pārraide, visticamāk, tika veikta bez pārvietošanas, reduktora un zobrata moduļa, kā arī zobu slīpuma leņķa, mēs esam noteikuši, jūs varat veikt rasējumus!

Svarīgas piezīmes.

Sākotnējās kontūras nobīde, griežot zobus, tiek izmantota, lai atjaunotu nodilušās riteņa zobu virsmas, samazinātu iespiešanās dziļumu uz zobrata vārpstām, palielinātu pārnesumkārbas kravnesību, izpildītu transmisiju ar norādīto centra attālumu, kas nav vienāds ar soļa attālumu, lai samazinātu zobrata kāju un zobu galvu zemu samazināšanu. riteņi ar iekšējiem zobiem.

Atšķirt augstuma korekciju ( Σ (  ) 0 ) un leņķisko ( Σ (  ) ≠ 0 ).

Praksē ģenerējošās shēmas pārvietojumu parasti izmanto virpuļpārvadu un ļoti reti spirālveida pārnesumu ražošanā. Tas ir saistīts ar faktu, ka, ņemot vērā lieces izturību, slīps zobs ir stiprāks nekā taisns zobs, un nepieciešamo centra attālumu var nodrošināt ar atbilstošu zobu slīpuma leņķi. Ja spirālveida pārnesumiem augstuma korekciju izmanto reti, tad leņķa korekciju gandrīz nekad neizmanto.

Spirālveida pārnesums darbojas vienmērīgāk un mierīgāk nekā pārnesumkārba. Kā jau minēts, slīpiem zobiem ir lielāka lieces izturība, un noteikto centra attālumu var nodrošināt ar zobu slīpuma leņķi, neizmantojot ģenerējošās shēmas pārvietojumu. Tomēr pārnesumos ar spirālveida zobiem vārpstu gultņiem parādās papildu aksiālās slodzes, un riteņu diametri ir lielāki nekā konusveida zobrati ar vienādu zobu un moduļa skaitu. Spirālveida pārnesumu izgatavošana ir mazāk efektīva, it īpaši riteņi ar iekšējiem zobiem